پودر سنگ

پودر سنگ برای شما و من

پودر سنگ

پودر سنگ برای شما و من

  • ۰
  • ۰

پرورش قارچ یکی کارهایی است که در سال‌های اخیر توسط افراد مختلفی انجام شده و درآمد بسیار خوبی را برای آن‌ها به ارمغان آورده است. برای اینکه بتوانید در منزل، انبار یا محل خود کار پرورش قارچ را شروع کنید، کافیست که محیط باردهی پرورش قارچ را آماده کرده و با استفاده از کمپوست قارچ با کیفیت روند کشت را آغاز کنید.

در این مطلب می‌خواهیم به کمک کارشناسان آروشا در مورد موضوع پرورش قارچ صحبت کنیم، شرایط کشت را بررسی کنیم و در نهایت ببینیم که چگونه می‌توانیم در فضای کم، بیشترین قارچ را کشت و برداشت کنیم.

پس با ما همراه باشید.

 

آیا با پرورش قارچ می‌توان پولدار شد؟

اولین سوالی که می‌خواهیم در این مطلب به آن پاسخ دهیم، این است که آیا واقعا می‌توان با پرورش قارچ درآمد زایی کرد یا خیر. در جواب به این سوال بهتر است که اول نگاهی به شرایط پرورش قارچ و چیزهایی که برای این کار نیاز داریم، داشته باشیم.

برای پرورش قارچ شما نیاز به یک فضای حداقل 40 متری دارید که بتوانید 100 الی 400 کیلوگرم کمپوست قارچ را در آن پخش کنید. بر خلاف گیاهان که بر روی خاک حاصل خیز (چه به صورت گلدانی چه به صورت زمین) رشد می‌کنند، قارچ را باید بر روی مخلوط مشخصی از خاک که به آن کمپوست قارچ می‌گویند، کشت کرد. به طور میانگین هر 1 کیلوگرم کمپوست، می‌تواند حدود 300 گرم قارچ را برای شما تولید کند و شما می‌توانید در 4 دوره برداشت (حدود 1 سال) از این فضای 40 متری چیزی در حدود 500 الی 1500 کیلوگرم قارچ برداشت کنید.

با احتساب قیمت حدودی 40 هزار تومان به ازای هر کیلو قارچ فله، شما درآمدی بین 20 میلیون الی 60 میلیون تومانی خواهید داشت. سود خالص شما بعد از کم کردن هزینه‌های جاری مشخص خواهد شد ولی به صورت کلی با داشتن یک محل با فضای بیشتر، می‌توانید درآمد زیادی را از این کار کسب کنید.

شما برای کشت قارچ نیاز به مجوز از مرکز خدمات کشاورزی شهرتان دارید و می‌توانید بعد از گذراندن یک دوره آموزشی کار خود را آغاز کنید.

  • ۰۱/۱۱/۱۲
  • داود سامانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی